דילוג לתוכן

תקנון שימוש

 

 

עודכן לאחרונה: התקנון נוסח נכתב לראשונה בחודש יוני 2025.
זוהי גרסה ראשונה ולא עודכנה מאז ניסוחה

 

תקנון ותנאי שימוש מחייבים – קניאס פתרונות שירות

 

סעיף 1

הקדמה: אתר קניאס פתרונות שירות (להלן: 'האתר') מופעל על ידי עוסק מורשה כדין, ומשמש כמתווך בלבד בין לקוחות לבין נהגים מוניות עצמאיים. אין לראות באתר כספק שירותי הסעה בפועל

שם העסק ברשויות הוא 'קניאס פתרונות שירות'(להלן “העסק”), והשם השיווקי שבו נעשה שימוש באתר, בפרסום בפלטפורמות השונות הוא 'קניאס פתרונות שירות הסעים'(להלן “העסק”). אין לראות בשם השיווקי כישות משפטית נפרדת, אלא כהרחבה מיתוגית בלבד של אותו עסק עוסק מורשה

סעיף 2

הגדרות:

שירותי הסעה' ‘שירות הזמנת מונית’– כל שירות הכולל הזמנת נסיעה עם נהג מונית עצמאי’.

‘משתמש' 'לקוח' – כל אדם הגולש/מזמין נסיעה באתר/ בטלפון או בפלטפורמות השונות.

סעיף 3

אחריות האתר: האתר משמש כמתווך בלבד בין נהגים ללקוחות. כל שירות המתואם דרך האתר מבוצע על ידי נהגים עצמאיים שאינם עובדי האתר. בעלי האתר אינם נושאים בכל אחריות ישירה או עקיפה לביצוע השירות בפועל, לרבות אך לא רק איחורים, ביטולים, כשלים טכניים, התנהלות הנהג, תאונות, נזקים לרכוש או לנפש, או כל נזק תוצאתי אחר. כל תלונה תופנה לנהג המבצע בלבד, ובשום מקרה לא תישמע טענה או תביעה כלפי האתר בגין השירות שסופק. למען הסר ספק, יובהר כי אף על פי שברוב המקרים האתר משמש כמתווך בלבד, ייתכנו מקרים בודדים שבהם הנסיעה תבוצע בפועל על ידי בעלי האתר או מי מטעמו. במקרים אלו תישמר אותה רמת זהירות ואחריות בהתאם לדין, ואין בכך כדי לשנות את אופיו העיקרי של האתר כמתווך הזמנות בלבד. מובהר בזאת כי קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”), לרבות מפעיליו, בעליו ונציגיו, משמשים אך ורק כמתווכים טכנולוגיים בין הלקוח לנהג המבצע בפועל את השירות, ואינם נושאים בכל אחריות לאופן ביצוע הנסיעה, טיבה, עמידה בזמנים, רישוי הנהג או מצבו של הרכב. כל דרישה, טענה או תביעה, דרישה או תלונה תופנה ישירות לנהג אשר ביצע את הנסיעה בפועל. למען הסר ספק, יובהר כי בכל מקרה שבו מבוצעת נסיעה על ידי בעל העסק עצמו, מדובר במצב חריג שאינו משנה את מעמד העסק כמתווך בלבד.

סעיף 4

תנאי הזמנה וביצוע הנסיעה: המשתמש מתחייב להזין פרטים מדויקים בעת ביצוע ההזמנה. טעות בפרטים עלולה לגרום לשיבושים או אי-ביצוע השירות. ביצוע הנסיעה בפועל מתבצע על ידי נהגים עצמאיים שאינם עובדים של 'קניאס פתרונות שירות'(להלן “העסק”). זמינות הנהגים, עמידה בזמנים, תקינות הרכב או איכות הנסיעה – הינם באחריות הנהג בלבד. האתר אינו מתחייב לביצוע הנסיעה בפועל או לתוצאה מסוימת של השירות.

סעיף 5

תנאי הזמנה: המשתמש מתחייב להזין פרטים מדויקים בטופס ההזמנה. טעות בפרטים עלולה לגרום לשיבושים באספקת השירות

 

 

סעיף 6

ביטולים: הזמנה שבוטלה עד 2 שעות(120 דקות) לפני מועד הנסיעה/איסוף/איסוף נתבג לא תחויב בקנס.

 ביטול מאוחר יותר פחות משעתיים (בטווח 120 דק מועד הנסיעה/איסוף/איסוף נתבג) יחויב ב-50% מהסכום שישולמו לנהג, ע”פ ההסדר בין הנוסע לנהג, ואין למתווך כל צד בעניין

סעיף 7

תשלומים: התשלום מתבצע ישירות מול הנהג. האתר אינו צד להסכם הכספי בין הנהג ללקוח.

סעיף 8

קניאס פתרונות שירות פועל כמתווך טכנולוגי בלבד, וגובה תשלום מוסכם מראש מהנהגים בגין השימוש בפלטפורמה. מובהר בזאת כי אין כל עמלה, חיוב או תשלום נוסף שחל על הלקוח מצד העסק, וכי העסק אינו צד להסדר הכספי בין הנהג ללקוח.

סעיף 9

שירות נוולה: סבלות, אין חובה על הנהג לעזור להרים מזוודות לבית הלקוח/משרד/גינה אלא אם כן סוכם אחרת בין הנהג ללקוח אופי השירות והתשלום בהתאם, וקניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) אינו צד או אחראי לביצוע או לשמירת על החפצים.

סעיף 10

פרטיות: האתר מתחייב לשמירה על פרטיות המשתמשים. המידע יועבר לנהגים לצורך ביצוע הנסיעה בלבד
המידע אשר יעבור לנהג המבצע הינו דף ההזמנה אותו מילא הלקוח בעת הזמנת המונית באתר/טלפונית

סעיף 11

קניין רוחני: כל הזכויות על עיצוב, טקסט, סימנים מסחריים תכני האתר שמורות לבעלי האתר.

סעיף 12

הגבלת אחריות: האתר לא יישא בכל אחריות לנזק מכל סוג שהוא שייגרם עקב שימוש בשירותים או באתר.

סעיף 13

כוח עליון: האתר לא יישא באחריות עקב שיבושים הנגרמים מנסיבות שאינן בשליטתו – כגון מזג אוויר קיצוני, שביתות, תקלות תקשורת או ביטחוניות

.

סעיף 14

פעולות אסורות: כל שימוש פוגעני, התחזות, הזמנות שווא או פגיעה בפעילות האתר – תגרור סנקציות משפטיות ו/או חסימה מהשירות.

סעיף 15

שימוש בערוצים נוספים: תנאים אלו חלים גם על הזמנות המתבצעות באמצעות וואטסאפ WhatsApp/ שיחות טלפון

סעיף 16

תקשורת שיווקית: בהסכמה לתקנון, המשתמש מאשר קבלת עדכונים ומבצעים, ויכול לבקש הסרה בכל עת.

סעיף 17

שמירת מידע ואבטחה: האתר עושה שימוש באמצעי אבטחה מתקדמים (כגון הצפנה ואחסון מאובטח) למניעת דליפת מידע.

סעיף 18

שימוש בצדדים שלישיים: הנהגים המבצעים את השירותים אינם עובדים של האתר או מטעמו. כל תביעה הקשורה להתנהלות הנהג תופנה לנהג בלבד.

סעיף 19

שינויים בתקנון: בעלי האתר רשאים לשנות את התקנון בכל עת, והשינויים יחולו ממועד פרסומם באתר.

סעיף 20

סמכות שיפוט: הדין החל הוא דין מדינת ישראל בלבד. סמכות השיפוט הבלעדית – בית משפט השלום ברמלה.

סעיף 21

מחיר הנסיעה: יובהר כי כל מחיר מוצג באתר או נמסר בעל פה, הינו המחיר המקסימלי כולל מע”מ

לא כולל תוספות כגון המתנה, סבלות, כביש 6 כו’) אלא אם כן צויין אחר בהערות הנסיעה)

תעריף זמן ההמתנה כביש 6 ונקודות עצירה הינו:
כל השבוע בין השעות  6:00 ועד 21:00 – 2 ש"ח לדקה כולל מע"מ , מהדקה הראשונה לאחר שעה ממועד הנחיתה.

כל השבוע בין השעות  21:00 ועד 6:00 – 2.5 ש"ח לדקה כולל מע"מ , מהדקה הראשונה לאחר שעה ממועד הנחיתה.

מחיר כביש 6 הינו :25 ש"ח כולל מע מ

נקודות עצירה ע"פ קילומטר:
0.1 ועד 3 ק"מ : 20 ש"ח כולל מעמ
3.1 ועד 5 ק"מ : 30 ש"ח כולל מעמ
מעבר ל 5 ק"מ : יתומחר ע"י הסדרן

כתב ויתור: בשום מקרה לא יהיה האתר אחראי לכל נזק, בין אם ישיר ובין אם עקיף, לרבות אובדן הכנסה, עקב שימוש באתר או בשירותים דרכו. הלקוח מאשר כי המחיר שנמסר לו מראש, בין אם באתר ובין אם בטלפון, מהווה מחיר מקסימלי בלבד, וכי ייתכנו שינויים בפועל. הלקוח מתחייב שלא להגיש תלונה, דרישה או תביעה כלשהי כלפי קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) בגין הפעלת מונה, גובה התשלום או אופן חישוב המחיר על ידי הנהג בפועל. בנוסף, מובהר כי ללקוח הזכות החוקית לדרוש הפעלת מונה לפי חוק שירותי תחבורה ציבורית, והמחיר במקרה כזה יחושב בהתאם לקריאת המונה בלבד ולפי תעריף התחבורה הציבורית העדכני. יובהר כי חובת הפעלת המונה, ככל שהיא נדרשת על פי דין, חלה על הנהג בלבד, ולא על קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) כמתווך

למען הסר ספק חלה חובת הפעלת מונה על הנהג, והלקוח ישלם את המחיר הנמוך מבין השניים..

 

סעיף 22

מחירון ואי הפעלת מונה: מובהר בזאת כי 'קניאס פתרונות שירות'(להלן “העסק”) משמש כגורם מתווך בלבד, ואינו אחראי להפעלת מונה על ידי נהגי המוניות. המחיר הנמסר באתר או בשיחת טלפון הוא מחיר מקסימלי לכל היותר, אשר נקבע בהתאם לתנאים ידועים מראש, והוא עשוי לכלול מרכיבים כמו מרחק, שעה, אזור ושירותים נוספים. בעלי האתר פטורים לחלוטין מכל תלונה או תביעה הקשורה להפעלת מונה, אי הפעלת מונה, או גובה התשלום הסופי אשר נגבה על ידי הנהג בפועל. יובהר כי חובת הפעלת המונה, ככל שהיא נדרשת על פי דין, חלה על הנהג בלבד, ולא על קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) כמתווך.

למען הסר ספק חלה חובת הפעלת מונה על הנהג, והלקוח ישלם את המחיר הנמוך מבין השניים

 

סעיף 23

אישור תיבה באתר: המשתמש מצהיר כי קרא את התקנון, הבין את תוכנו, והוא מאשר את כל תנאיו בלחיצה על תיבת האישור באתר. המשתמש מתחייב שלא להגיש כל תביעה, דרישה או תלונה מכל סוג שהוא נגד בעלי האתר, לרבות אך לא רק בגין ביצוע השירות, מחירים, תקינות רכב, עיכובים או כל התנהלות מצד הנהג. המשתמש מאשר כי הוא מודע לכך שהאתר משמש כמתווך בלבד ואינו אחראי ישירות על השירות המבוצע בפועל. למען הסר ספק, יובהר כי בכל מקרה שבו מבוצעת נסיעה על ידי בעל העסק עצמו, מדובר במצב חריג שאינו משנה את מעמד העסק כמתווך בלבד.

סעיף 24

התנהגות הלקוח והפסקת השירות: הנהג רשאי להפסיק את השירות באופן מיידי במקרה של איחור חריג מצד הלקוח (מעל 15 דקות), אי הופעה או התנהגות פוגענית, אלימה או מאיימת. במקרים אלו ייחשב הדבר לביטול מצד הלקוח ויחולו דמי ביטול בהתאם.

סעיף 25

אחריות לפיצוי: כל פיצוי בגין השירות, אם וככל שיינתן, יהיה באחריות הנהג בלבד, אלא אם בוצעה הנסיעה בפועל על ידי בעל העסק עצמו – אזי תחול האחריות עליו בלבד בגין אותה נסיעה

 

.

סעיף 26

שירותים מיוחדים: שירותי הסעה ייחודיים – כגון הסעת ילדים, חולים, או ציוד רגיש – מחייבים תיאום מראש מול הנהג או הנהלת קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”). העסק אינו נושא באחריות במקרה של נזק או אי-התאמה אם לא נמסר מידע מראש.

סעיף 27

צילום או הקלטה ברכב: אין להקליט, לצלם או לתעד את הנהג, הרכב או הנסיעה ללא אישור מפורש מראש, אלא אם קיימת חובה חוקית ברורה לכך.

סעיף 28

שימוש בטכנולוגיה: השירות עשוי להשתמש בטכנולוגיות כמו GPS, cookies, וכלי תשלום דיגיטליים לצורך תפעול ושיפור חוויית המשתמש. קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) אינה אחראית לטעויות או סטיות במיקום עקב בעיות טכנולוגיות או קליטת מידע חלקית. מובהר כי השירות אינו תלוי בזמינותה של המערכת הטכנולוגית או הפלטפורמה, ואין התחייבות לזמינות טכנולוגית רציפה

סעיף 29

אפליקציה עתידית: ייתכן שבעתיד תושק אפליקציה ייעודית לשירות. תנאי השימוש בה ומהות השירותים המוצעים בה יסופקו במועד ההשקה, ומהווים חלק בלתי נפרד מהתקנון.

סעיף 30

נגישות האתר: אתר קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) פועל ומתחייב לפעול לפי עקרונות ההנגשה בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח–1998, ותקנות הנגישות החלות עליו. האתר נבנה תוך התאמה להנחיות הנגישות ברמה AA ככל שניתן, ומיועד לשימוש עבור כלל האוכלוסייה, כולל אנשים עם מוגבלויות. במידה ונתקלת בקושי או בעיה כלשהי בגלישה באתר או בשירותים הנלווים, ניתן לפנות אלינו בטלפון 050-7546969 או באמצעות דוא"ל/טופס צור קשר באתר, ואנו נעשה כל מאמץ כדי לטפל בכך בהקדם ובמקצועיות.

סעיף 31

איסור אפליה: קניאס פתרונות שירות פועלת כמתווך בין נהגים ללקוחות בלבד, ואינה קובעת מי מבצע את השירות בפועל. יחד עם זאת, העסק מבקש ומעודד את כלל הנהגים העובדים עמו להעניק שירות שוויוני לכל אדם, ללא אפליה מכל סוג שהוא – לרבות דת, גזע, מין, מוצא, נטייה מינית, מצב רפואי או אישי אחר.

סעיף 32

מנגנון פניות ותלונות: כל פנייה, הערה או תלונה מצד משתמש תתקבל בערוץ השירות של העסק – בטלפון 050-7546969 או בטופס 'צור קשר' באתר.

העסק מתחייב להגיב לפנייה תוך 7 ימי עסקים ולבחון את תוכנה באופן ענייני ומקצועי

 

 

.

סעיף 33

תקשורת תפעולית בלבד: העסק שומר לעצמו את הזכות ליצור קשר עם המשתמש באמצעות טלפון, הודעת טקסט (SMS), דוא״ל או WhatsApp לצורך מתן שירות בלבד, לרבות אישור הזמנה, עדכון על סטטוס הנסיעה, פרטי קשר עם הנהג, תיאום או ביטול נסיעה. הודעות אלה אינן מהוות דיוור שיווקי, אלא חלק מתהליך מתן השירות שבוצע על פי בקשת המשתמש

 

.

סעיף 34

תקלות טכנולוגיות: העסק אינו מתחייב לקליטת כל הזמנה בפועל. ייתכנו תקלות במערכת ההזמנות, באתר או באמצעים הדיגיטליים. הלקוח מתבקש לוודא קבלת אישור מהנהג או מהעסק, ואין להסתמך אך ורק על שליחת טופס באתר או מערכת מקוונת.

סעיף 35

נהגים עצמאיים: כל הנהגים הפועלים דרך האתר הינם נהגים עצמאיים ואינם עובדים של העסק. הנהגים אחראים למצב רכבם, רשיונותיהם ועמידתם בהוראות הדין. העסק אינו מפקח או בודק את זהותם, מסמכיהם או עמידתם ברגולציה, וכל אחריות חלה על הנהג בלבד

.

סעיף 36

מקרים פליליים: לא תחול כל אחריות מצד העסק למעשים פליליים המבוצעים על ידי צדדים שלישיים במהלך השירות, לרבות תקיפה, הטרדה מינית, גניבה או כל פעולה אסורה לפי דין. במקרים כאלה יש לפנות לרשויות החוק, והעסק לא יישא באחריות או בפיצוי מכל סוג שהוא.

סעיף 37 – שימוש בטכנולוגיות ניווט ואפליקציות

קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) שומרת לעצמה את האפשרות בעתיד להפעיל אפליקציה או פלטפורמה דיגיטלית לצורכי הזמנת נסיעות, מעקב מיקום (GPS) ותשלומים מקוונים. העסק אינו מתחייב לדיוק מוחלט בנתוני מיקום או תפעול טכנולוגי בזמן אמת, ואינו אחראי לתקלות, שיבושים או מידע שגוי המופיע בפלטפורמות אלה. מובהר כי השירות אינו תלוי בזמינותה של המערכת הטכנולוגית או הפלטפורמה, ואין התחייבות לזמינות טכנולוגית רציפה.

סעיף 38 – שיפוי

המשתמש מתחייב לשפות את קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”), בעליה, עובדיה ונציגיה, בגין כל תביעה, נזק, הוצאה או אחריות אשר ייגרמו עקב הפרת תנאי התקנון, שימוש לרעה באתר או מסירת פרטים כוזבים מצד המשתמש. למעט מקרים בהם ייקבע אחרת על ידי ערכאה שיפוטית מוסמכת בהתאם לדין.

סעיף 39 – עדכון תנאי התקנון

קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) רשאית, לפי שיקול דעתה הבלעדי לעדכן, לשנות או לתקן את תנאי התקנון מעת לעת, על פי שיקול דעתה הבלעדי. הגרסה המחייבת היא זו המפורסמת באתר במועד ההזמנה.

סעיף 40 – הגבלת אחריות לנזקים עקיפים

בכל מקרה של תביעה או טענה, אחריות קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) – ככל שתוכח – תוגבל לסכום ההזמנת המונית בלבד. לא תחול אחריות לפיצוי בגין נזק עקיף, אובדן רווחים, עוגמת נפש או כל נזק תוצאתי אחר.

סעיף 41 – סמכות שיפוט

לבתי המשפט המוסמכים בעיר רמלה תהיה הסמכות המקומית הבלעדית לדון בכל סכסוך הנוגע לשירותים, להזמנות או לתנאי השימוש באתר.

סעיף 42 – הצהרת קריאה והסכמה

המשתמש מצהיר כי קרא את תקנון זה במלואו, הבין את תוכנו והוא מסכים לכל תנאיו ללא כל הסתייגות.

סעיף 43 – הגבלת אחריות לאובדן רכוש

קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) אינה אחראית לאובדן, נזק או גניבה של פריטים אישיים, ציוד או רכוש אשר הושארו ברכב על ידי הלקוח

.

סעיף 44 – ויתור על תובענה ייצוגית

המשתמש מוותר בזאת על הזכות להצטרף או להגיש כל תביעה ייצוגית או קבוצתית כנגד קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”)

 

סעיף 45 – זמינות השירות

השירות ניתן בכפוף לזמינות נהגים במועד הבקשה. אין בהזמנה באתר או בטלפון התחייבות לשיבוץ נהג או מתן שירות בפועל.

סעיף 46 – זמן תגובה

המענה לפניות, תלונות או בקשות מצד לקוחות יתבצע בתוך 7 ימי עסקים ממועד קבלתן, וזאת בהתאם לעומס הפניות.

סעיף 47 – שמירת תיעוד

קניאס פתרונות שירות(להלן “העסק”) שומרת תיעוד של פרטי ההזמנות, התכתבויות והסכמות הלקוחות, לצרכים תפעוליים ומשפטיים בלבד

 

 

 

 

סעיף 48- איסוף/פיזור נתבג

איסוף נוסעים מנתבג מתבצע אך ורק מקומה שניה שער 23 או לחילופין טרמינל1  או טרמינל פתאל הוראה זאת יכולה להשתנות להיצמד להוראות רשות שדות התעופה.

הורדת נוסעים בטרמינל 3 תתבצע בקומת ההמראות הידועה כקומה 3 או בקומה 1 ע"פ בקשת הלקוח.

הורדת נוספים בטרמינל 1 או טרמינל פתאל בהתאם למקומות ההורדה המסומנים וידועים מראש.
הוראה זאת ניתנת לשינוי בהתאם להנחיות רשות שדות התעופה.

סעיף 49-אחריות מוגבלת לרשלנות כמתווך

העסק פועל כמתווך בלבד ואינו אחראי לכל טענה לרשלנות, בין אם ישירה ובין אם עקפיה, לרבות אי עמידה בזמנים, מידע לא מדוייק או חוסר זמינות טכנולוגית.

כל שימוש בשירות נעשה אחריות הלקוח בלבד

סעיף 50- הגבלת תקופת תביעה (התיישנות)

כל תביעה, דרישה או טענה מכל סוג שהיא כנגד קניאס פתרונות שירות תוגש בתוך 6 חודשים ממועד האירוע הנטען. תביעה שתוגש לאחר מועד זה תיחשב כבטלה.

סעיף 51 – הצהרת כשירות המשתמש

המשתמש מצהיר כי הינו בגיר (מעל גיל 18) ובעל כשרות משפטית לבצע עסקאות והתקשרויות, וכי אין מגבלה חוקית החלה עליו או על פעילותו המונעת את השימוש בשירות

סעיף 52- הצהרת אמיתות פרטים

המשתמש מצהיר בזאת כי כל הפרטים האישיים, פרטי יצירת הקשר והזמנת השירות שמסר בעת ההרשמה, ההזמנה או הפנייה – הם נכונים, מלאים ומדויקים. המשתמש מודע לכך כי מסירת פרטים שגויים או כוזבים ביודעין עלולה להוות עילה לסירוב מתן שירות, חסימתו מהמערכת, וכן לחשיפה לאחריות משפטית מלאה בהתאם לדין

סעיף 53 – כתב שיפוי מהלקוח

המשתמש מתחייב לשפות את קניאס פתרונות שירות, בעליה, עובדיה ונציגיה בגין כל תביעה, נזק, הוצאה או אחריות אשר ייגרמו להם עקב הפרת תנאי התקנון, שימוש לרעה בפלטפורמה או מסירת פרטים שגויים.

סעיף 54 – הגבלת אחריות כלפי צדדים שלישיים

העסק אינו אחראי לכל נזק, עיכוב, שיבוש או טעות הנגרמים מצדדים שלישיים, לרבות ספקי תקשורת, מערכות סליקה, פלטפורמות טכנולוגיות, או יישומים חיצוניים (כגון WhatsApp, Telegram או דומיהם) בהם נעשה שימוש לשם מתן השירות.

סעיף 55 – תקרת אחריות כספית

בכל מקרה בו תוטל אחריות כלשהי על קניאס פתרונות שירות, היא תוגבל לסכום ששולם בפועל בגין ההזמנה הרלוונטית, ולא תעלה עליו.

סעיף 56 – הצהרה על אי התחייבות למציאת נהג

העסק משמש כמתווך בלבד ואינו מתחייב לאיתור נהג זמין או לביצוע בפועל של כל הזמנה. השירות ניתן בכפוף לזמינות הנהגים במועד הבקשה.

סעיף 57 – סמכות שיפוט ייחודית לפי נושא

לבית משפט השלום ברמלה תהיה הסמכות המקומית והנושאית הבלעדית לדון בכל מחלוקת, תביעה או הליך משפטי הנובעים מהשירותים או מהשימוש באתר.